Löskortslistor | Gamla sidan

Produkter

Evenemang

Nyheter

Köpvillkor

Allmänt

För att få handla hos Draknästet AB (Butiken på Dragon's Lair), nedan kallad Butiken, måste du vara över 18 år. Vid beställning över Internet träffas avtal om köp när din betalning blivit godkänd.

Genom att kunden skickar sin beställning samtycker denna till att namn och personuppgifter registreras i vår kunddatabas. Vi förmedlar aldrig dina personuppgifter vidare. Vi reserverar oss för slutförsäljning.

Om du handlar med annan persons personuppgifter, utan dennes medgivande, och detta innebär ekonomisk eller annan skada för Butiken, kommer detta att polisanmälas.

Priserna anges i svenska kronor (SEK) och är inklusive moms. Fraktkostnad och eventuell administrativ avgift kan tillkomma, se ytterligare information nedan. Butiken reserverar sig för eventuella fel, exempelvis prisuppgifter, som kan uppstå i butiken.

Vid förhandsbokning eller bokning av varor som inte finns i lager kan butiken justera utpriset om det nya inpriset skiljer sig med mer än 10% från ursprungspriset. I de fall utpriset ändras skall kunden meddelas och har rätt att avboka ordern.

Vi skickar endast varor som paket eller brev inom Sveriges gränser.

Betalningsalternativ

Kortbetalning

Butiken, erbjuder dig ett säkert betalningssätt för kort genom DIBS. Kontokort (betal- eller kreditkort) via VISA- eller Mastercard och knutna till svensk bank kan användas vid betalning.

Kontokort utställda av utländsk bank kan inte användas för betalning. När du betalar med kort måste du ange kortnumret, kortets giltighetstid samt CVC-koden (de tre sista siffrorna på baksidan av kortet).

Kortköpen sker direkt hos vår leverantör av kortbetalningar och är krypterad enligt gällande standard och regler. Butiken använder en säkerhetsstandard som kallas 3D-Secure, som är framtagen av VISA och Mastercard. All information krypteras med 128-bitars SSL-kryptering, vilket gör att ingen obehörig kan komma över dina kontouppgifter.

Faktura och Delbetalning

För dig som inte vill betala direkt med kort erbjuder vi, genom vår samarbetspartner Klarna, att betala via Faktura eller Delbetalning. Vid betalning via faktura tar vi ut en fakturaavgift på 29 kr.

När du betalar via Klarna handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

Vid fakturaköp förbehåller vi oss rätten att göra en kreditupplysning genom Klarna AB. Den påverkar dock INTE din kreditvärdighet och det kan inte ses av någon annan. Insamling och behandling av dina personuppgifter samt kreditupplysning är nödvändig för att vi ska kunna behandla ditt önskemål om kredit.

Fakturor för privatpersoner ska betalas inom 14 dagar och företagsfakturor inom 30 dagar, räknat från dag som beställningen skickas från vårt lager. Fakturan dateras och skickas via e-post, och ska betalas via bankgiro.

För Klarnas villkor för fakturaköp, klicka här!

Vid delbetalningsköp (Klarna Konto) bestämmer du själv hur mycket du betalar varje månad. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

För Klarnas fullständiga kontovillkor, klicka här!

Betalning på plats

Du kan givetvis beställa spel och hämta ut dessa i vår fysiska butik på Dragon's Lair, Kungsholmstorg 8 i Stockholm. Betalning sker då på plats och du kan använda kort och kontanter.

Leverans och Frakt

Allmänt

För att ge dig bästa möjliga service använder vi oss av Postnord för att transportera dina varor direkt hem till dig eller till ditt närmaste utlämningställe. Om du vill veta var ditt paket är under transporten kan du gå in på Postnords hemsida och ange referensnummer. Ditt referensnummer finner du på din orderbekräftelse. När paketet har kommit fram får du en avi, antingen via SMS eller brev. Vi skickar endast varor som paket eller brev inom Sveriges gränser.

Leveranstid

Målsättningen för Butiken är att skicka varorna vi har i lager samma dag som beställningen inkommer (gäller vardagar). Normal leveranstid är därför 1-4 arbetsdagar efter mottagen betalning. Varor som vi inte har i lager, men som Butiken normalt har i lager, kan du boka och leveranstiden är då 4-10 arbetsdagar. Om det skulle bli en fördröjning av försändelsen kommer Butiken kontakta kunden.

Leveranssätt

Butiken skickar varorna som paket eller brev inom Sverige. I dagsläget kan vi inte erbjuda leveranser till andra länder. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar orsakade av fraktföretaget.

Fraktavgift

Butiken tillämpar en enhetsfrakt på 65 kr inkl. moms för paket. Porto för brev ligger på 29 kr inkl. moms.

Felleverans

Om du mot all förmodan skulle få en vara som du inte beställt kontaktar du vår kundtjänst, butiken@dragonslair.se, så hjälper vi till med att returnera varan.

Transportskada

Om kunden upptäcker skador på paketet skall kunden omedelbart anmäla detta till Postnord och göra en skadeanmälan. Butiken rekommenderar kunden att inte hämta ut ett skadat paket då skadan ej längre kan hänvisas som en transportskada när paketet är uthämtat. Om kunden inte upptäcker skadan förrän paketet är öppnat, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall kunden kontakta dem och göra en skadeanmälan (senast 7 dagar från mottagandet).

Trygghet

Allmänt om Ångerrätt/Öppet köp och Bytesrätt

Hos Butiken har du alltid 14 dagars öppet köp och 14 dagars bytesrätt oberoende av om du handlar i butik eller i webshoppen. Du kan alltså returnera varan inom 14 dagar från det att du tagit emot varan och få tillbaka beloppet du betalt. Varan skall vara i oförändrat skick, d v s produktförpackningar får inte vara öppnade eller skadade. Varan skall returneras i originalembalage eller motsvarande och det är viktigt att varan kommer till oss i oskadat skick. Kunden står för fraktkostnaderna i samband med denna typ av returer.

För övriga villkor och praktisk hantering gällande returer se avsnitt angående Returhantering nedan. Kunden har även möjlighet att returnera varan till Butiken på Dragon's Lair, se vidare information nedan angående Returhantering via fysisk butik nedan.

Öppet köp och bytesrätt gäller ej på begagnade produkter (löskort).

Avbeställning

Om kunden önskar att avbeställa en lagd beställning ska detta ske så snart som möjligt genom att kunden kontaktar Butiken på butiken@dragonslair.se. Om kundens beställning redan har hunnit bli expedierad är det ej längre möjligt att avbeställa varan/varorna och kunden är därmed skyldig att motta sin beställning. Om kunden därefter ångrar sitt köp gäller ordinarie villkor för Ångerrätt och Returhantering. Avbeställningen gäller från det att kunden har mottagit en bekräftelse gällande avbeställningen från oss på Butiken.

Returhantering via e-handeln

Vid retur till e-handeln måste du kontakta vår kundservice butiken@dragonslair.se för att få ett returnummer och en returavi. Retur av vara skall alltid styrkas med inköpskvitto. Ev. bankkvitto (kortslip) gäller ej. Det är ditt ansvar att varan kommer till oss i oskadat skick vilket är viktigt om du önskar returnera på annat sätt än hur varan levererades. Se därför till att varan emballeras väl, gärna i originalförpackningen eller motsvarande.

Vid godkända garantiärenden samt reklamationer står Butiken för alla kostnader inklusive frakt. Vid Ångerrätt eller Öppet köp står kunden för returfrakten. Kunden har även möjlighet att returnera varan i vår fysiska butik, se mer info nedan.

Returen är inte godkänd förrän Butiken kontrollerat varan. Vid godkänd retur återbetalas summan på samma sätt som betalningen skett, har betalningen skett med kreditkort kommer samma kontonummer krediteras. Vid godkänd ångerätt återbetalar vi hela köpebeloppet inom 30 dagar. Vid ej godkänd retur returneras varan och frakt debiteras. Vara som kommer i retur utan giltigt returnummer returneras till kunden och frakt debiteras.

Returhantering via vanlig butik

För att retur i butik ska accepteras krävs att köpet kan styrkas med inköpskvitto. Ev. bankkvitto (kortslip) gäller ej. Däremot behövs inte e-handels kundservice kontaktas, och inte heller krävs något returnummer och returavi. Returen hanteras på samma sätt som om köpet hade genomförts i den fysiska butiken. I övrigt gälla samma villkor för godkännande av returen som ovan, dvs varan ska returneras i oförändrat skick, dvs oöppnad.

Undantag

Ett paket som inte hämtats ut från utlämningsställe inom 14 dagar returneras automatiskt. Denna retur betraktas dock inte som ett utnyttjande av ångerrätten. Vara som anländer till vårt lager i retur, utan giltigt returnummer returneras och frakt debiteras.

Återbetalning

Returen är inte godkänd förrän vi har kontrollerat varan. Vid godkänd retur återbetalas summan på samma sätt som betalningen skett. Har betalningen skett med kreditkort kommer samma kontonummer krediteras. Återbetalning sker så snart en godkänd retur mottagits. Vid ej godkänd retur returneras varan och frakt debiteras.

Garanti och Reklamation

Hos Butiken har du naturligtvis garanti på alla varor du köpta av oss. Det händer att spel kan sakna bitar eller att något blivit fel i tillverkningen. Vi försöker lösa sådana situationer på bästa möjliga sätt, i första hand genom att skicka ersättningsbitar.

Innan du returnerar varan rådgör du alltid med vår kundtjänst, som du når på butiken@dragonslair.se så att vi på bästa sätt kan avhjälpa felet. Butikens personal kommer i första hand avgöra om felet beror på en felaktigt producerad vara eller yttre åverkan efter att varan nått kunden.

Du skall aldrig betala frakt eller returkostnad om felet orsakats av oss. Åberopar kunden garanti och det visar sig att felet beror på yttre åverkan och därför inte täcks av garantin står kunden för eventuell hanteringskostnad.

Är det fel på varan har Butiken rätt att inom 2 månader åtgärda felet. Om så inte sker har kunden rätt till omleverans. Detta betyder att man kan kräva att få en ny vara som ersättning för den varan som varit defekt. Vid korrekt reklamation ersätts du som kund för eventuella fraktkostnader. Reklamation skall vara oss tillhanda inom skälig tid.

Reklamation som sker inom 2 veckor från köptillfället anses alltid som inom skälig tid.

Butiken förbinder sig att alltid följa ARN (Allmänna Reklamationsnämndens) rekommendationer. För mer information se www.arn.se

Personuppgifter och Sekretess

För att kunna handla hos oss måste man registrera sig som kund. Kundens personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL). Kunden behöver enbart uppge personnummer i samband med faktura köp. Uppgifterna lämnas inte ut till tredje part. I enlighet med distansavtalslagen måste de kunder som handlar av oss på Butiken vara över 18 år. Om kund handlar i annan persons namn eller använder annan persons personnummer utan dennes medgivande, och detta innebär ekonomisk eller annan skada för Butiken kommer kunden att polisanmälas.

Övrigt

Vi eventuell slutförsäljning av vara eller missberäkning av antal lagervaror har Butiken rätt att häva köpet och återbetala eventuell inbetalningar gjorda av kund. En dialog förs med kunden om hur detta på bästa sätt ska lösas då kunden har möjligheten att välja en annan vara istället för att få sin betalning tillbaka.

Force Majeure

Händelser såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt likvärdiga händelser utanför vår kontroll, vilken ej kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, vilket innebär att Butiken befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.

Beställningar på varor vi har i lager skickas normalt inom 24 timmar (på arbetsdagar) från dess att betalningen har kommit in, och har sedan en leveranstid på 1-3 dagar.

Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar, slutförsäljning och lagerdiffar.

Har du några frågor eller funderingar, tveka inte att höra av dig!

klarna dibs visa mastercard
digicert