Löskortslistor

Datalagring

Personlig information och hantering
Syftet med denna information är att visa varför vi sparar den informationen, hur vi hanterar informationen, vilken information vi sparar, hur länge och hur du gör för att begära borttagning av information.

Introduktion
Som medlem registrerar du din personliga information enligt vårt registreringsformulär. Du lovar därigenom att informationen är korrekt. Föreningen kan ta tillbaka ett medlemskap vars information är inte korrekt. Föreningen kan även göra kontroller för se att all information är korrekt.

Personlig information
Vi sparar:
Personnummer
Förnamn
Efternamn
Adress
Kön
Telefonnummer
Emailadress

Syfte
Dragon’s Lair förening är en idéell förening. Vi söker aktivt bidrag och får årligen från bl.a. Sverok och Idrottsförvaltningen (Stockholm stad). All den information vi sparar, sparar vi för att Idrottsförvaltningen och Sverok kräver informationen av oss vid bidragsansökan.

Vi måste meddela personnummer och namn, liksom kön. Då vi inte sparar kön på våra medlemmar gör vi en kvalificerad uppskattning vilket bidragsmottagare godtar.

Adress behövs för vissa bidragsansökningar, alla kräver information om vilka som bor inom Stockholm kommun dock. Vi kan även söka för andra kommuner om vi har tillräckligt med medlemmar som bor i dem. Därför spara vi den adress.

Incheckningar är vårt närvaroprotokoll. Liksom fotbollslag måste hålla närvaroprotokoll måste vi det med våra aktiviteter också, för att kunna få bidrag. Därför sparar vi incheckningar.

Hantering
Föreningen följer personuppgiftslagen och vi ger aldrig information till någon om det inte är enligt lagar och regler vi måste följa. Föreningen ger aldrig ut information till 3:e part eller till privatpersoner. Vi ger enbart vid behov ut uppgifter till myndigheter eller organisationer från vilket vi kan få bidrag.

Tid
Då vi söker bidrag för året innan, måste vi spara information tom. nästkommande år. Tid för sparande av information skjuts alltså fram för varje incheckning som görs.
Vi rensar informationen regelbundet för alla medlemmar vars medlemskap har tagit slut och de inte har checkat in på 12 månader. Vi väntar så länge för att undvika lägga tillbaka information för de som kommer tillbaka och vill återaktivera ditt medlemskap. Vi sparar även incheckningar i 5 år då vi krävs av Stockholm stad att spara dessa så länge.

Borttagning av information
För ta bort information så måste du mejla till foreningen@dragonslair.se eller skicka ett undertecknat brev till oss. Har du inte fått bekräftelse inom några dagar, försök kontakta oss igen.

I brevet eller mejlet ska det stå specifik information du vill ha borttagen, föreningen kan inte tillgodose alla borttagnings behov men om det blir ett problem så kontaktar vi dig. Är du under 18 år så ska allt göras via brev och då vi behöver målsmans underskrift.
Vi eftersträvar att ta bort informationen så fort som möjligt men då vi är en ideell förening så kan det ta lite tid.

Villkoren uppdaterades: 22 Maj 2018